המכללה למקצועות הקריאייטיב
03-6243601/2/3

יש רק מקום אחד שלומדים בו ארט דיירקשן

· מסלול לימודי הארט-דיירקשן הראשון והיחיד מסוגו בישראל.

· אחוזי השמה גבוהים במיוחד – 70% מהבוגרים עובדים בתעשייה

· התנסות בעבודה עם לקוחות אמיתיים כבר במסגרת הלימודים.


· מרצים בכירים שמאחוריהם עשורים של ניסיון וכולם עובדים בענף כיום.


· ייעוץ והכוונה לעבודה בתחום כולל בניית תיק עבודות אישי מנצח.

בזמן האחרון אנחנו מקבלים את התחושה שארטדירקטור נהיה המקצוע המבוקש בעולם. בהתחלה חשבנו שמדובר בטרנד חולף. אבל בינתיים עברה שנה ואף שנתיים, ונראה שאפשר להכריז כבר על תופעה: השוק זקוק לארטדירקטורים בטירוף. ליטרלי בטרוף. אולי זה בגלל הזליגה להייטק, ואולי בגלל התרחבות האופציות. בכל אופן, כמעט לא עובר שבוע ללא טלפון ממנהל קריאייטיב שצריך ארטדירקטור, ועכשיו. אבל יש כאן כוכבית, והיא כוכבית גדולה: הדרישה היא לסוג חדש של ארטדירקטורים. מין זן חדש. לא עוד מעצבים מוכשרים, אלא ארטים שבאים מקונספט. שמתחילים מהשאלה "מה יש לנו כאן בעצם", הרבה לפני "איך זה נראה". שמדגדג להם גם לכתוב תסריט, וגם לרסס איזה קיר. לא עוד וועדת קישוט לרעיונות של אחרים. הארטדירקטור של היום (שלא לומר של מחר) הוא בעצם סוג של יזם/ממציא/יוצר תוכן רב תחומי, שבמקרה רואה את הדברים קודם כל מהכיוון האסטטי שלהם. אבל משם הוא רק מתחיל.

תכנית לימודי הארט דיירקשן הינה תוכנית לימודים ייחודית המתמקדת בהכשרה של ארטדיירקטורים לעולם הפרסום. אחרי עשרות שנים של בניית תעשיית פרסום גדולה וחזקה בישראל, חשבנו שהגיע הזמן שיהיה כאן מסלול לימודים שעושה את זה – ורק את זה! ריכזנו לתוך שנת לימודים אחת, קשה ואינטנסיבית, את כל מה שארטדיירקטור צריך לדעת כדי להתחיל לעבוד בענף. והענף מגיב. כנראה שהצורך היה גדול יותר אפילו ממה שחשבנו.

איך זה עובד:


משך הקורס:
12 חודשים מלאים, 3 מפגשים בשבוע, 3 שעות מלאות בכל מפגש.

מפגש 1 – לימודי פרסום וקריאייטיב משותפים עם כיתת הקופירייטינג[כל הנושאים המשותפים ל 2 המגמות] ועבודה משותפת. הדבר הכי דומה לעבודה אמיתית במשרד פרסום.
מפגש 2 – לימודי עיצוב בפרסום.
מפגש 3 – לימודי תוכנות גרפיות ועבודה מעשית.

שיטת הלימוד מתבססת על לימוד תיאורטי המשולב עם תרגולים פתוחים בכיתה.

Ads of the world
למי שלא מכיר הוא אחד האתרים החשובים בעולם הפרסום כיום. למעשה זהו סוג של קיר התהילה של הענף, מקום בו נפגשים התוצרים החזקים ביותר שנוצרו. בחודשים האחרונים עלו לשם לא מעט עבודות של סטודנטים שלנו. הנה הן כאן מצורפות בתוספת ביג ביג ריספקט

להבדיל ממספר מוסדות לימוד בהן ניתן ללמוד תקשורת חזותית ו/או עיצוב גרפי תכנית לימודי הארט דיירקשן של מכללת ACC הינה היחידה בישראל המתמקדת בהכשרה של ארטדיירקטורים לעולם הפרסום. התכנית מעמידה לרשותך סגל מרצים יוקרתי ומנוסה, המורכב כולו ממנהלי קריאייטיב וארטדירקטורים בכירים אשר מלווים אותך בכל שלבי הלימוד עד להפיכתך לארטדיירקטור ברמה הגבוהה ביותר.

למי זה מתאים?

 

אם יש לך חלום לקחת חלק בעיצוב התרבות המודרנית סביבך, כנראה שאתה ארטדיירקטור בנשמה. ארטדיירקשן הינו מקצוע מיוחד המאחד בתוכו מגוון תחומים מרתקים ולכאורה שונים: אמנות לצד עסקים, עיצוב גרפי לצד תקשורת ופסיכולוגיה לצד מכירות. הארט דיירקטור פועל בין הקטבים האלה ובורא דרכים חדשות ויצירתיות לספר את סיפורם של מותגים, מוצרים, אנשים ואפילו רעיונות פוליטיים וחברתיים.

יש בזה עבודה?

 

כן. היום יותר מתמיד, ענף הפרסום אבל לא רק הוא, מחפש ארטדיירטורים המסוגלים להשתלב בעבודה במשרד, כבר מהיום הראשון. בוגרי תוכנית הלימודים שלנו הם בדיוק כאלה ולכן, חלקם, כבר בזמן הלימודים נקלטים בענף הפרסום. בסוף המסלול כל תלמיד זוכה לתיק עבודות מכובד המאפשר לו להציג באופן הטוב ביותר את יכולותיו.

הנה כמה בוגרים שהתקבלו לאחרונה לעבודה במשרדי פרסום:

ענתי אשרי – התקבלה למשרד הפרסום MC Saatchi Tel-Aviv כארטדיירקטורית.
ואדים צ'רביץ – התקבל למשרד הפרסום Leo Burnett Israel כארטדיירקטור.
פנינה קסטל – התקבלה ל- Fireworks, סטודיו למיתוג של באומן, כארטדיירקטורית.
מריאל סלפר – התקבלה למשרד המיתוג  Tink כמעצבת.
דניאל זיקרי – התקבל למשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין כארטדיירקטור.
רותם רוזנצוויג – התקבל ל- Wix כמנהל שיווק מוצר.
תום גבאי – התקבל למשרד הפרסום אדלר חומסקי ורשבסקי כארטדיירקטור.
מאיה קורנברג – התקבלה למשרד הפרסום Modern Talking כארטדיירקטורית.
אלכסנדרה קולנסקי – התקבלה למשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין כארטדיירקטורית.
לובה פבלובה – התקבלה למשרד הפרסום דחף אחד כארטדיירקטורית.
אלישבע מוסטוביץ – התקבלה למשרד הפרסום לעומק התודעה כארטדיירקטורית.
אולגה ליבשיץ – התקבלה למשרד הפרסום BB and A כארטדיירקטורית.
ניב איתן – התקבל למשרד הפרסום אדלר חומסקי ורשבסקי כארטדיירקטור.
בן קייל – התקבל למשרד הפרסום MC Saatchi Tel-Aviv כאיש קריאייטיב (ארט+קופי).
מיכל גור – התקבלה למשרד הפרסום גיתם BBDO כארטדיירקטורית.
מיכאל קופלוביץ – התקבל למשרד הפרסום לעומק התודעה כארטדיירקטור.
שני עובדיה – התקבלה למשרד הפרסום ראובני פרידן כארטדיירקטורית.
דנה גולדיוק – התקבלה למשרד הפרסום ענבר מרחב G כארטדיירקטורית.

מה לומדים:


יסודות בפרסום.
ברוכים הבאים לעולם הפרסום, מה זה פרסום? איך משרד פרסום עובד? פרסום מגובה 2000 רגל,.שיווק, אסטרטגייה, ההיסטוריה של הפרסום בעולם. קלאסיקות בפרסום [דיוויד אוגילבי, ביל ביירנבאך, ליאו ברנט ועוד]. התפתחות הפרסום בישראל משנות ה50 ועד היום.

פרינט ויסודות הארטדיירקשן.
טכניקות לפיתוח רעיונות, איך מגיעים לרעיון גדול? סיעור מוחות. תחרויות פרסום הנחשבות בעולם מי ואיך זוכים בהן?
עיצוב בפרסום: צבע- חשיבות הצבע ומשמעותו בפרסום, קומפוזיציה- לייאוט וסוגי קומפוזיציות וחשיבותן, יסודות הטיפוגרפיה- התפתחות הטיפוגרפיה בזמן המודרני. טיפוגרפים מובילים בעולם. חשיבות הטיפוגרפיה בפרסום.
המדיה המודפסת: מודעות- איך יוצרים מודעה מעניינת מסקרנת שעוצרת את האנשים וגורמת להם לקנות את המוצר, Billboard ושילוט חוצות- כללים לעיצוב שילוט, חידושים והמצאות, BTL ודיוור ישיר – כוחו וחולשותיו. יצירת קמפיין בעל שפה פרסומית – איך יוצרים קמפיין ארוך טווח עם רעיון אחד גדול.

מבוא לקופירייטינג.
סודות וכוחה של המילה הכתובה: סיסמא, כותרת, טקסט. מערכת היחסים בין טקסט ותמונה. זיקוק מסרים ועוד.

לימודי תוכנות גרפיות.
(Photoshop, Illustrator, InDesign, premiere ).

אינטראקטיב.
פרסום באינטרנט, רשתות חברתיות, טכנולוגיות נגישות, אפיון התנהגויות צרכנים ברשת, גרילה ברשת, ux ,ui ומגמות בפרסום עכשווי, אינטרגרייטד, מהלכי פרסום פורצי דרך, מהו הדבר הגדול הבא? ביקור בגוגל ישראל ובפייסבוק ישראל.

צילום פרסומי.
איך מביימים צילום פרסומת, סטילס, דוגמנים, סטיילינג, מזון. מי הצלמים החשובים? איך בוחרים אותם? מה תפקידו של הארטדיירקטור בתהליך מתחילתו ועד סופו.
וסדנה  מעשית של עבודה עם צלם סטילס בסטודיו שלו.

מיתוג.
איך בונים מותג? מה זה מותג? אילו מותגים הם מוצלחים ולמה. תפקידו של המותג בחיינו.
יצירת לוגו ותדמית כוללת.
איך בונים לוגו. כוחו של הלוגו. מהם הסודות מאחורי הקלעים?

תסריטאות.
יסודות וז'אנרים בסרט פרסומת, יסודות הכתיבה לטלוויזיה. מהרעיון דרך הסטוריבורד, פוסט-פרודקשיין, אוף-ליין ועד האון-ליין במדיה. מה כוחו של סרט הפרסומת ואיך הוא משפיע על הצרכנים. איך מספרים סיפור שלם ב – 30 שניות. ניתוח סרטי פרסומת שהשפיעו על עולם הפרסום ויצרו מהפכות בתפיסה הצרכנית.

הכנת תיק עבודות.
הכנת התיק שהוא הכרטיס שלך לעולם הפרסום.

העשרה.
רישום: יסודות ברישום דומם ורישום עירום.

כיתות אמן.
מפגשים קבוצתיים עם מנהלי קריאייטיב וארטדיירקטורים מובילים.

מה מקבלים:


תעודת בוגר לימודי ארט דיירקשן מטעם מכללת ACC ע"ש תרצה גרנות.

תנאי קבלה:


מבחני מיון בכתב ובעל פה. המיון מוקפד, אחוז המתקבלים אינו גבוה.

מועד פתיחת תכנית הלימודים הקרובה:


אוגוסט 2018 (לימודי ערב)

* הלימודים מוכרים לצורך מענק לחיילים משוחררים.