fbpx
המכללה למקצועות הקריאייטיב
03-6243601/2/3

ללמוד קופירייטינג במסלול שממנו המריאו יותר מ-80% מהקופירייטרים בישראל

האמת, לימודים וקופירייטינג הם צמד מוזר. מצד אחד, קופירייטר הוא מקצוען של פרסום, אמן של מילים, מאלף רעיונות ומלטש קונספטים. מצד שני, המומחיות הראשונה שלומד הקופירייטר, היא ללכת לאיבוד. להתבלבל, לנסות, לטעות, להטיל ספק, להפוך את הכל ולערבב מחדש. זאת הדרך הכי מוזרה – אבל היחידה, לצוד רעיונות גדולים שמשנים את חוקי משחק. קורס הקופירייטינג שלנו מערבב את שני הקטבים האלה, עושה סדר, ומערבב שוב.

מה זה בעצם הקופירייטינג הזה?

 

שאלה טובה, שהתשובה עליה נכתבת בכל יום מחדש. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, קופירייטינג הינו אחד המקצועות המבוקשים בעולם. המציאות משתנה במהירות הולכת וגוברת. מותגים חדשים נולדים ומותגים וותיקים מתחדשים, אפליקציות שמשנות את פני האנושות מופיעות בקצב מסחרר, ערוצי מדיה נפתחים ונסגרים, הזדמנויות עסקיות, קמפיינים פרסומיים ושיתופי פעולה חובקי רשת נוצרים. את כל זה מישהו צריך להסביר לעולם, באופן שיהיה מובן ונגיש, מצד אחד – ועם זאת מפתיע ואטרקטיבי. המישהו הזה הוא הקופירייטר.
אבל הקופירייטר הוא לא רק איש רעיונות, הוא קודם כל איש של אנשים, פסיכולוג, אנתרופולוג ומשורר. כי מה שהיה נכון לפני מאות שנים, עם תחילת עידן הפרסום המודרני, נכון גם היום: כדי שרעיון יהיה שווה משהו, הוא חייב לגעת בבני אדם.
 לכן קופירייטינג זה לא לדעת מאיפה להתחיל, אבל לדעת איפה לסיים, זה לראות מה שכל הזמן היה שם, אבל אף אחד לא ראה. זה לאהוב לכתוב הרבה, אבל לדעת לכתוב מעט. זה לשאול הרבה ולענות מעט, זה לשמוע הרבה, ולדבר מעט, זה לדעת להגיד ב-6 מילים מה שאחרים אומרים ב 600 עמודים, קופירייטינג זה להיות בן אדם.

האם באמת מתחילים לעבוד בתעשייה?

 

כשמחפשים אנשי קריאייטיב טריים, מתקשרים ל- ACC. זה מה שעושים בתעשייה כבר מעל 30 שנה. כך יצא, מן הסתם, שכמעט כל המשרות בענף, מקופירייטרים, דרך מנהלי קריאייטיב, סמנכ"לי קריאייטיב ואפילו מנכ"לים – הגיעו מכאן. אבל בטח מעניין אתכם יותר לדעת מי התקבל ממש לאחרונה:

 

מממ… מעניין. אז איך מתחילים?

 

טוב, על כך אנחנו הולכים לדבר איתך די הרבה בשנה הקרובה. אבל נתחיל בסיכום:
1. קודם כל לומדים (פירוט על תכנית הלימודים בתחתית העמוד).
2. אחר כך מכינים תיק עבודות שמפרק מנהלי קריאייטיב.
3. ואז נכנסים לעבודה ומתחילים לפרק בריפים.

טוב, מה לומדים?

 

זה הזמן לשים לרגע צניעות בצד, ולספר לכם בכנות שאנחנו די גאים בסילבוס החדש שלנו. הוא נוצר בעקבות הרבה מאוד חפירות למנהלי קריאייטיב, מנכ"לים ובוגרים, ונבנה בכדי להוציא את הבסט מכל אחד מבוגרינו, ולשלוח אותו לדרך עם הכלים המעודכנים ביותר. עוד רגע נצלול לעומק הסילבוס החדש של ACC, אבל ראשית נספר לכם על כמה עקרונות מנחים:
1. שיתוף פעולה הדוק עם מסלול הארטדיירקשן.
2. סגל מרצים המורכב ממנהלי קריאייטיב ובכירי ענף הפרסום, רובם בוגרי המכללה.
3. רעיונות טובים יוצאים מהכיתה לאוויר.

מה קורה בסוף הקורס?

 

מתחילים לעבוד במחלקת קריאייטיב.
זה לא קורה בגלל העיניים היפות (באמת) שלנו, או הקשרים האפלים בחלונות הגבוהים. זה קורה בזכות שני דברים:

1. תוכנית הכנה לשיגור: בסוף הקורס אנחנו מקדישים 3 חודשים לבניית תיק עבודות. זה נעשה באמצעות מפגשים אישיים, אחד על אחד, בהם אנחנו אוספים את שביבי הרעיונות שיילדתם במהלך השנה, לשים ומפתחים, מתקנים ומשפצים, ואת הטובים ביותר מניחים בעמוד תיקי העבודות.

2. שיתוף פעולה הדוק עם מנהלי הקריאייטיב במשרדים עצמם: מנהלי הקריאייטיב הם האנשים שמזמינים את בוגרינו לעבודה. שזה ממש בא לנו טוב כי רובם בוגרי המכללה ועם רובם יצא לנו לעבוד, ומי שאנחנו עובדים אתו בדרך כלל גם נהיה חבר שלנו. לכן אנחנו נפגשים אתם על בסיס קבוע, ומפתחים אתם יד ביד את תכנית הלימודים. כך יוצא שהבוגרים שלנו מעוצבים בדיוק לפי הצרכים של מנהלי הקריאייטיב.

 

מה לומדים?

 

תכנית הלימודים החדשה של ACC גובשה תוך שיתוף פעולה של עשרות אנשי קריאיטיב ומנהלים בענף, במטרה לבנות את אנשי הקריאייטיב שיתאימו באופן אולטימטיבי לדרישות והצרכים של השוק החדש. לשם כך עיצבנו את הקורס על בסיס 3 תקופות, העוקבות למעשה אחר התפתחות איש קריאייטיב במשרד פרסום:

 

תקופה 1: קריאייטיב ג'וניור
בתקופה זו נתמקד ונלמד לעומק את כל מה שצריך לדעת איש קריאייטיב ביומו הראשון במשרד פרסום, או כפרילנס בשוק העבודה. בין היתר נפגוש ביחידה זו:
• כתיבה יצירתית
• מבוא לכתיבה שיווקית
• למה לי
• טון וסטייל בפרסום
• כתיבה לפי סגנונות וז׳אנרים
• שורת Hook
• תובנות ומבוא לאסטרטגיה פרסומית
• מבוא לפיתוח קונספט פרסומי
• איפיון דמויות, מונולוגים וכו׳
• פסיכולוגיית ההשפעה

תקופה 2: קריאייטיב סיניור
השלב שבו כבר אי אפשר בלעדיך. כל מה שבונה איש קריאייטיב להוות בסיס משמעותי ויציב למחלקת קריאייטיב. כזה שמנהל קריאייטיב יכול לסמוך עליו ולבנות סביבו מחלקה. ביחידה זו נפגוש:
• מיתוג (ערכים נרכשים והבטחה מותגית)
• שמות
• סלוגן, סיסמא, טענה
• קריאייטיב ויזואלי
• קריאייטיב טיפוגרפי
• רדיו
• תסריטאות
• שיווק ישיר ו- BTL
• כתיבה קצרה וניסוח מסרים
• קמפיין 360

תקופה 3: קריאייטיב טאלנט
אולי זה כשרון, אולי עבודה קשה, ואולי זה פוקס. יום אחד אתה נהיה טאלנט. מנהלי קריאייטיב הולכים עליך מכות, לקוחות מוכנים לעבוד רק מולך. איך זה קורה ולמה, ביחידה הבאה:
• שיווק דיגיטלי
• תוכן שיווקי ומותגי
• פרסום אינטגרייטד
• מיקרו קופי
• גרילה
• קריאייטיב מגזרי
• קמפיין פוליטי
• כתיבה קומית
• כתיבה שיווקית מתקדמת
• כתיבה למנועי חיפוש
• כתיבת ניו מדיה ומדיה חברתית

יחידת סיום: הכנה לשיגור
בסופו של דבר, נשאלת השאלה מה נשאר לנו ביד בתום הקורס. לשם כך אנחנו משקיעים תקופה שלימה, אוטונומית, המבוססת על מפגשים אישיים, ומכונה בשפה הפנימית "הכנה לשיגור". בתקופה זו אנחנו נזהה ביחד עם הסטודנט/ית את הכיוון שלו/ה, ונבנה אותו/ה לשם. בדרך כלל זה אומר עבודה אינטנסיבית מאוד על תיק העבודות, דרך מפגשים אישיים. את התוצאות אתם מאוד מוזמנים לראות במטמון התיקים שלנו, כאן.

 

תהליך הלימודים במכללה מבוסס על העברת ידע תיאורטי והפיכתו על-ידי התנסות מעשית בכיתה, לארגז כלים מקצועי אמיתי, מעשי ומתקדם. מהרגע הראשון בכיתה, הסטודנטים שלנו יוצרים את הקריאייטיב שלהם וזוכים לניתוח מעמיק וביקורת בונה שמשפרת ומשכללת את ההבנה והשליטה שלהם באמנות הקופירייטינג. דגש מיוחד ניתן לתובנות צרכן, לדרך בה אנחנו חיים ומתנהגים, לתשוקות, האהבות והפחדים שלנו, ולפיצוח קוד ההפעלה של הנפש האנושית. אנחנו מאמינים שכישלון מפואר עדיף על הצלחה בינונית ושאומץ לב עדיף על חלומות במגירה. אחרי הכל, קריאייטיב זה יותר משלט בכניסה למחלקה, זאת דרך מחשבה.

כמה זמן לומדים?


12 חודשים. פעמיים בשבוע.
לימודי בוקר – בין השעות 09:30-12:30.
לימודי ערב – בין השעות 17:00-20:00.

איך מתקבלים?

 

יש מבחני מיון, בכתב ובעל פה. המיון מוקפד, כדי לנסות לחפש אנשים העשויים מהחומרים הנכונים.
ללא התניית השכלה קודמת.

מועדי פתיחת תכניות הלימודים הקרובות:

 

20.5.2024 (לימודי בוקר)

21.7.2024 (לימודי ערב)