המכללה למקצועות הקריאייטיב
03-6243601/2/3

ללמוד קופירייטינג במסלול שממנו המריאו יותר מ-80% מהקופירייטרים בישראל

• מסלול לימודי הקופירייטינג הראשון (30 שנה!) והמקיף ביותר בישראל.

• שיתוף פעולה להשמה עם כל משרדי הפרסום המובילים בתעשייה.

• התנסות בעבודה עם לקוחות אמיתיים כבר במסגרת הלימודים.

• מרצים בכירים שמאחוריהם עשורים של ניסיון וכולם עובדים בענף כיום.

• ייעוץ והכוונה לעבודה בתחום כולל בניית תיק עבודות אישי מנצח.

• תעודת הסיום מוכרת כ-12 נקודות זכות לתואר בתקשורת.

האמת, לימודים וקופירייטינג הם צמד מוזר. מצד אחד, קופירייטר הוא מקצוען של פרסום, אמן של מילים, מאלף רעיונות ומלטש קונספטים. מצד שני, המומחיות הראשונה שלומד הקופירייטר, היא ללכת לאיבוד. להתבלבל, לנסות, לטעות, להטיל ספק, להפוך את הכל ולערבב מחדש. זאת הדרך הכי מוזרה – אבל היחידה, לצוד רעיונות גדולים שמשנים את חוקי משחק. קורס הקופירייטינג שלנו מערבב את שני הקטבים האלה, עושה סדר, ומערבב שוב.

מה זה בעצם הקופירייטינג הזה?

 

שאלה טובה, שהתשובה עליה נכתבת בכל יום מחדש. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, קופירייטינג הינו אחד המקצועות המבוקשים בעולם. המציאות משתנה במהירות הולכת וגוברת. מותגים חדשים נולדים ומותגים וותיקים מתחדשים, אפליקציות שמשנות את פני האנושות מופיעות בקצב מסחרר, ערוצי מדיה נפתחים ונסגרים, הזדמנויות עסקיות, קמפיינים פרסומיים ושיתופי פעולה חובקי רשת נוצרים. את כל זה מישהו צריך להסביר לעולם, באופן שיהיה מובן ונגיש, מצד אחד – ועם זאת מפתיע ואטרקטיבי. המישהו הזה הוא הקופירייטר.
אבל הקופירייטר הוא לא רק איש רעיונות, הוא קודם כל איש של אנשים, פסיכולוג, אנתרופולוג ומשורר. כי מה שהיה נכון לפני מאות שנים, עם תחילת עידן הפרסום המודרני, נכון גם היום: כדי שרעיון יהיה שווה משהו, הוא חייב לגעת בבני אדם.
 לכן קופירייטינג זה לא לדעת מאיפה להתחיל, אבל לדעת איפה לסיים, זה לראות מה שכל הזמן היה שם, אבל אף אחד לא ראה. זה לאהוב לכתוב הרבה, אבל לדעת לכתוב מעט. זה לשאול הרבה ולענות מעט, זה לשמוע הרבה, ולדבר מעט, זה לדעת להגיד ב-6 מילים מה שאחרים אומרים ב 600 עמודים, קופירייטינג זה להיות בן אדם.

האם באמת מתחילים לעבוד בתעשייה?

 

כשמחפשים קופירייטר טרי, מתקשרים ל- ACC. זה מה שעושים בתעשייה כבר כמעט 30 שנה. כך יצא, מן הסתם, שכמעט כל המשרות בענף, מקופירייטרים, דרך מנהלי קריאייטיב, סמנכ"לי קריאייטיב ואפילו מנכ"לים – הגיעו מכאן. את רשימת הבוגרים המלאה שלנו תוכלו לראות כאן. אבל בטח מעניין אתכם יותר לדעת מי התקבל ממש לאחרונה.
אז הנה לכם (אתם יותר ממוזמנים לפנות אליהם בפייס, לאחל להם מזל טוב ולשאול אותם מה נשמע):

התקבלו לעבודה מתחילת 2018:
צבי ברוד – התקבל למשרד הפרסום אדלר חומסקי ורשבסקי כקופירייטר.
מיכל גור – התקבלה למשרד הפרסום גיתם DDBO כארטדיירקטורית.
קרן מנשקו – התקבלה למשרד הפרסום יהושע TBWA ככותבת תוכן.
דרור בן שיטרית – התקבל למשרד הפרסום TheySay כקופירייטר.
עידן בלום – התקבל למשרד הפרסום Lead כקופירייטר.
איתי אלטרס – התקבל למשרד הפרסום אדלר חומסקי ורשבסקי כקופירייטר
דניאל בניה – התקבל למשרד הפרסום ענבר מרחב G כקופירייטר.
חוה נאמן – התקבלה למשרד הפרסום ענבר מרחב G כארטדיירקטורית.
ארז מנשה – התקבל למשרד הפרסום יהושע TBWA כארטדיירקטור.
דניאל שפיר – התקבל למשרד הפרסום Debby כקופירייטר.
סתיו ורביצקי – התקבלה למשרד הפרסום באומן בר ריבנאי כקופירייטרית.
איילת נדן – התקבלה למשרד הפרסום מנצ׳ כקופירייטרית.
מיכאל קופלוביץ – התקבל למשרד הפרסום לעומק התודעה כארטדיירקטור.
שגית נפתלי – התקבלה למשרד הפרסום TheySay כארטדיירקטורית.
נדב שמש – התקבל למשרד הפרסום קולגה כקופירייטר.
שני עובדיה– התקבלה למשרד הפרסום ראובני פרידן כארטדיירקטורית.
איתי שרגא – התקבל למשרד הפרסום שביט כקופירייטר.
ליקה מישנה – התקבלה לרשת ככותבת תוכן.
קובי פתיה – התקבל לרשת ככותב תוכן.
אריאל יוסף – התקבל למשרד הפרסום IDEA כקופירייטר.
דנה גולדיוק – התקבלה למשרד הפרסום ענבר מרחב G כארטדיירקטורית.
שיר גל – התקבלה למשרד הפרסום באומן בר ריבנאי כפלנרית.
נועה כהן – התקבלה למשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין כקופירייטרית.
נועם ניזרד – התקבלה למשרד הפרסום ליאו בראנט כקופירייטרית.
רועי לינדנבוים – התקבל למשרד הפרסום לעומק התודעה כקופירייטר.

מממ… מעניין. אז איך מתחילים?

 

טוב, על כך אנחנו הולכים לדבר איתך די הרבה בשנה הקרובה. אבל נתחיל בסיכום:
1. קודם כל לומדים (פירוט על תכנית הלימודים בתחתית העמוד).
2. אחר כך מכינים תיק עבודות שמפרק מנהלי קריאייטיב.
3. ואז נכנסים לעבודה ומתחילים לפרק בריפים.

טוב, מה לומדים?

 

זה הזמן לשים לרגע צניעות בצד, ולספר לכם בכנות שאנחנו די גאים בסילבוס החדש שלנו. הוא נוצר בעקבות הרבה מאוד חפירות למנהלי קריאייטיב, מנכ"לים ובוגרים, ונבנה בכדי להוציא את הבסט מכל אחד מבוגרינו, ולשלוח אותו לדרך עם הכלים המעודכנים ביותר. עוד רגע נצלול לעומק הסילבוס החדש של ACC, אבל ראשית נספר לכם על כמה עקרונות מנחים:
1. שיתוף פעולה הדוק עם מסלול הארטדיירקשן של המכללה.
2. סגל מרצים המורכב ממנהלי קריאייטיב ובכירי ענף הפרסום, רובם בוגרי מכללת ACC.
3. רעיונות טובים יוצאים מהכיתה לאוויר.

מה קורה בסוף הקורס?

 

מתחילים לעבוד במשרד פרסום.
זה לא קורה בגלל העיניים היפות (באמת) שלנו, או הקשרים האפלים בחלונות הגבוהים. זה קורה בזכות שני דברים:

1. תוכנית הכנה לשיגור: בסוף הקורס אנחנו מקדישים כמעט 3 חודשים לבניית תיק עבודות. זה נעשה באמצעות מפגשים אישיים, אחד על אחד, בהם אנחנו אוספים את שביבי הרעיונות שיילדתם במהלך השנה, לשים ומפתחים, מתקנים ומשפצים, ואת הטובים ביותר מניחים על עמוד וויקס. אנא תציצו בתוצאות כאן.

2. שיתוף פעולה הדוק עם מנהלי הקריאייטיב במשרדים עצמם: מנהלי הקריאייטיב הם האנשים שמזמינים את בוגרינו לעבודה. שזה ממש בא לנו טוב כי רובם בוגרי המכללה ועם רובם יצא לנו לעבוד, ומי שאנחנו עובדים אתו בדרך כלל גם נהיה חבר שלנו. לכן אנחנו נפגשים אתם על בסיס קבוע, ומפתחים אתם יד ביד את תכנית הלימודים. כך יוצא שהבוגרים שלנו מעוצבים בדיוק לפי הצרכים של מנהלי הקריאייטיב.

 

בין המשרדים המשתתפים אתנו בקנונייה:

תכנית הלימודים

 

תכנית הלימודים החדשה של ACC גובשה תוך שיתוף פעולה של עשרות אנשי קריאיטיב ומנהלים בענף, במטרה לבנות את אנשי הקריאייטיב שיתאימו באופן אולטימטיבי לדרישות והצרכים של השוק החדש. לשם כך עיצבנו את הקורס על בסיס 3 תקופות, העוקבות למעשה אחר התפתחות איש קריאייטיב במשרד פרסום:

תקופה 1: קריאייטיב ג'וניור.
בתקופה זו נתמקד ונלמד לעומק את כל מה שצריך לדעת איש קריאייטיב ביומו הראשון במשרד פרסום, או כפרילנס בשוק העבודה. בין היתר נפגוש ביחידה זו:
• שיטות בסיסייות לפיצוח בריפים
• גבולות וחופש של יצירתיות
• יסודות המדיה – סושיאל, TV, גרילה, פרינט ואחרים
• הארדסייל משגע
• Real time marketing
• מושגי יסוד בפרסום 

תקופה 2: קריאייטיב סיניור.
השלב שבו כבר אי אפשר בלעדיך. כל מה שבונה איש קריאייטיב להוות בסיס משמעותי ויציב למחלקת קריאייטיב. כזה שמנהל קריאייטיב יכול לסמוך עליו ולבנות סביבו מחלקה. ביחידה זו נפגוש:
• בניית דמות קמפיין מובילה
• בניית קמפיין מאפס
• שבירת מחסום יצירתי
• תחקור מוצר
• המצאת מדיה
• בימוי פרסומות
• בניית קמפיין דיגיטלי
• טיפול בלקוח
• מלחמה במתחרים

תקופה 3: קריאייטיב טאלנט.
אולי זה כשרון, אולי עבודה קשה, ואולי זה פוקס. יום אחד אתה נהיה טאלנט. מנהלי קריאייטיב הולכים עליך מכות, לקוחות מוכנים לעבוד רק מולך. איך זה קורה ולמה, ביחידה הבאה:
• איך לוקחים מכרזים
• מאיפה מביאים פרסים
• קמפיין ויראלי
• פורמטים לטלוויזיה
• מגמות לעתיד בפרסום
• איך מטפלים במשברים

יחידת סיום: הכנה לשיגור.
בסופו של דבר, נשאלת השאלה מה נשאר לנו ביד בתום הקורס. לשם כך אנחנו משקיעים תקופה שלימה, אוטונומית, המבוססת על מפגשים אישיים, ומכונה בשפה הפנימית "הכנה לשיגור". בתקופה זו אנחנו נזהה ביחד עם הסטודנט/ית את הכיוון שלו/ה, ונבנה אותו/ה לשם. בדרך כלל זה אומר עבודה אינטנסיבית מאוד על תיק העבודות, דרך מפגשים אישיים. את התוצאות אתם מאוד מוזמנים לראות במטמון התיקים שלנו, כאן.

 

תהליך הלימודים במכללה מבוסס על העברת ידע תיאורטי והפיכתו על-ידי התנסות מעשית בכיתה, לארגז כלים מקצועי אמיתי, מעשי ומתקדם. מהרגע הראשון בכיתה, הסטודנטים שלנו יוצרים את הקריאייטיב שלהם וזוכים לניתוח מעמיק וביקורת בונה שמשפרת ומשכללת את ההבנה והשליטה שלהם באמנות הקופירייטינג. דגש מיוחד ניתן לתובנות צרכן, לדרך בה אנחנו חיים ומתנהגים, לתשוקות, האהבות והפחדים שלנו, ולפיצוח קוד ההפעלה של הנפש האנושית. אנחנו מאמינים שכישלון מפואר עדיף על הצלחה בינונית ושאומץ לב עדיף על חלומות במגירה. אחרי הכל, קריאייטיב זה יותר משלט בכניסה למחלקה, זאת דרך מחשבה.

כמה זמן לומדים?


12 חודשים. פעמיים בשבוע.
לימודי בוקר – בין השעות 09:30-12:30.
לימודי ערב – בין השעות 17:00-20:00.

איך מתקבלים?

 

יש מבחני מיון, בכתב ובעל פה. המיון מוקפד, כדי לנסות לחפש אנשים העשויים מהחומרים הנכונים.
ללא התניית השכלה קודמת.
אחוז המתקבלים אינו גבוה.

מועד פתיחת תכנית הלימודים הקרובה:

 

דצמבר 2018 (לימודי ערב)

 

 

 

*הלימודים מוכרים לפיקדון חיילים משוחררים