fbpx
המכללה למקצועות הקריאייטיב
03-6243601/2/3

צפרדעים ונרקיסים 22 / תרצה גרנות

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים.

אלוהים ישמור ?

כשראיתי את מקהלת ילדי כיפת 24, לא היה ברור לי אם זה מבצע גיוס שיזם האסטרטג של אלוהים,שת"פ בין GOD HIMSELF לערוץ 24, או של ערוץ 24 עימו. ומה זה בעצם אומר: שבין אדם לאלוהיו יש ערוץ 24 ? שבספר המותג 24בעמוד של ערכי המותג כתוב :

אנחנו המגן דוד של המוזיקה , ענווים אנו בפניך השם, כולה ערוץ מוזיקה ?

או אולי זה בכלל אומר שכל המלהקים כבר גרדו את כל הטלנטים שלהם ועליהם להימין מבט .

מבחינה מקצועית , צודקים. לגייס את הכל יכול לקמפיין. בלי לשלם לו צ'ק שמן.

אלוהים הוא המותג הכי חזק ביקום: איש לא ראה אותו, איש לא שמע אותו, למעט כמה תמהונים בסיני וסהרורים בירושלים. הורגים עבורו ובשמו. נושאים אותו על כאפיות וכיפות. איש אינו יכול להסביר את הקשר עימו או אליו באופן רציונאלי. אבל כולם פוחדים לא להתייחס אליו.

היינו הורגים את עצמנו בשביל לבנות כוח מותגי כזה.

אבל, כיפות ממותגות ? עד כאן. אי אי אי אי, נו נו נו נו.

 

אסטרגיית העמימות

הדיפלומטים צריכים להסביר את הפוליטיקאים, שעושים מה שהדיפלומטים אומרים להם :

מעמעמים מסרים. מעמעמים שיוך אידיאולוגי, אם עוד נותר איפה שהוא תחת שמיים קדורניים אלה איזה שהוא משב רעיוני.

מי שנהנה מהפירורים במהלך מערכת בחירות,הם ה"א-דיפלומטים". הצבעוניים. הכאילו אותנטיים, אף כי חלקם הגדול שחקנים מאומנים מאוד. הם גורפים קולות "לבנים". המוחים הסדרתיים. קודם הגמלאים, אחר כך ליברמן. ואלה שהצביעו קודם לעלה ירוק. יעני, כולה בחירות, יאללה בוא נביא אותה בקטע !

אלא שהם נהנים מהקולות ברחוב, אבל לא כל כך מהקולות בממשלה. שם, הדיפלומטיה משחקת. התמרוניות. העמימות. ושם הם נמוגים. לרוב.

עמימות במסרים לעם, אם עוד יש כזה. עמימות במסרים לחברים לספסלי הממשלה הרבים מאוד. עמימות בהצגת האישיות המייצגת את המותג. עמימות בכל הקשור לגירוש ילדים.

 

דרוש אומץ גדול ללכת עם מותג עד הסוף. לא לוותר. להתאזר בסבלנות. ולפתח לו שפה וערכים חדים מהודקים ומובהקים. כמו לפולידיפלומטים , זה נכון לא רק למפה הפוליטית. זה נכון למותגים.

רוב המותגים בוחרים היום לרחף, לא להיות ברורים, לא מחוייבים למסר חד כלשהו.