אינפומניאקים
הרפתקנים.
אלה הם החמישים ומשהו.
הורים שילדיהם עפו מהקן, ויש להם פתאום…יותר קן. הם גילו מחדש את תשוקת החיים שלהם.
הם נתח שוק מאוד מבוקש למשווקי הארלי דוידסון.
וליצרני הקוסמטיקה. המחזרים אחריהם בסדרות חדשות , אל להן להסתפק בטיעוני בריאות ויופי.
רבלון למדה שיעור קשה כשהשיקה את VITAL RADIANCE . בעיקר בשל בעיות הפצה והגעה לקהל היעד הזה.
(אין לי יותר מדי פרטים על המקרה, לצערי ).
חלחולו של האינטרנט והדור השלישי לקבוצה זו, הוליד דור חדש המכונה על ידי נביאי הטרנדים "אינפומניה". תשומת הלב של הצרכנים בכלל ושל אלה בפרט נחלקת ומופרת כל העת, ותשומת הלב מתפזרת.
מכך שהפלישה לעולם שלהם ופיתוח נוכחות אינטרנטית, חשובים עוד יותר, דווקא בזירת האתרים, ופחות בזירת ההפרעות על מסך המחשב. אתרים אינטראקטיבים, עם מידע, מתעדכנים ומשוחחים.עם הרבה מאוד טיפים. משוחחים…בעולם הרחב המעניין אותם.
ו….מערכת קניות מקוונת. הם מהירים. הם רוצים לארוז את המזוודות ולנסוע לאשרם. או לרושפלד.
אלה הם גם קוראי בלוגים אדוקים. וכותבי בלוגים. והם שואלים הרבה שאלות ברשת. את החברים שלהם בפורום.
הם רוצים שישמעו אותם. ולשמוע. ולדבר.
לכן, פורומים בנושאים שונים הולכים ותופחים. שם הם מדברים ורוצים הוכחות. ומשם הם גם …מקליקים ללינקים.
וקונים.
מגמה אינטרנטית נוספת היא מה שמכונה " הזנב הארוך ".
ספרים מעורפלים, מוזיקה מעניינת וקוסמטיקה נישתית, כולם מוצאים דרכם לקהל המבוקש הזה, בלי אפילו שיעלו על המדפים. רק ברשת.
אבל…כשעוזבים את הרשת ואת החתולים שיושבים לך על המקלדת, החוויה הסנסורית היא החשובה ביותר.
כשבסדר התוכניות שלהם יושב טראק על הר עלום ומכונית חדשה הצרכן העכשווי יבחר ככל הנראה בהרפתקה ולא רק במוצר.
חוויה, אמרנו ?
אבל, לידם נובט עוד קהל, בטווח גילאים זה וגם בצעירים יותר. הפוריטנים. השמרנים.
אלה הם בעלי מקצוע מסודרים כלכלית , די נודניקים, שעושים עניין גדול מאוד ממה הם צורכים ולמה הם מקצים את זמנם.
הם רוצים לדעת יותר מה הם אוכלים, ומה אכל האוכל שהם אוכלים, ו…מה אכל המייק אפ שהם לובשים.
זה לא מתבטא רק בצריכת קוסמטיקה אורגנית ומזון אורגני, אלא גם בפופולריות של מוצרים שבתויות שלהם מדברים לא רק על הרכיבים אלא גם על מקור הרכיבים.
שושנים אדומות מתורכיה. ענבים מדרום צרפת. אלה מוסיפים הרבה לטיעוני המוצר לשני סוגי הצרכנים שדיברנו עליהם ,
ה50 ומשהו. בעלי הארנק התפוח והיצרים.הם משדרים שקיפות וכנות מצד היצרן.
ושניהם…מאוד אוהבים את זה.