fbpx
המכללה למקצועות הקריאייטיב
03-6243601/2/3

איך לכתוב מודעות פייסבוק מנצחות

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, כללי.
תגיות: ,

 

פייסבוק יצרה מהפכה של ממש באופן בו אנו משתמשים באינטרנט וכפועל יוצא מכך גם בתעשיית הפרסום הדיגיטלי. הרשת החברתית שיצרה את הז'אנר מאפשרת כיום לעסקים מכל הסוגים וכל הגדלים להגיע לקהלי יעד סופר ספציפיים, בצורה אפקטיבית, מותאמת אישית וממוקדת במיוחד. אך כל "הטוב" והשפע האלו מבחינת המודל של פייסבוק ומה שהוא מציע למשתמשים ומה שהוא עשה לאופן הגלישה של משתמשים רבים גם יצר תחרות עזה יותר על הקשב הדיגיטלי שלנו – מה שמחייב מקצועיות ודיוק טובים יותר בניהול קמפיינים פרסומיים.

היום, היקף התחרות, העומס בפלטפורמה מבחינת תוכן ורמת הקשב של המשתמשים גורמים לכך שהצלחה בפרסום בפייסבוק כבר לא יכולה לקרות "במקרה" או "על הדרך" כמו בעבר. לא מספיק רק לטרגט קהל יעד ממוקד ומוגדר מאוד והקמפיין שלכם מצריך הרבה עבודה קשה, יישום טקטיקות נכונות וכמובן מודעות מנצחות כדי להצליח ולספק לכם תוצאות איכותיות. היום נתמקד בחלק של המודעה עצמה, עם מדריך מעשי ואמיתי איך לכתוב מודעות פייסבוק מנצחות.

 

 

האם גם התוכן חשוב או רק התמונה?

התוכן לגמרי חשוב וקריטי להצלחת מודעות הפייסבוק שלכם! המרכיב הוויזואלי במודעות הוא בהחלט מהותי וחשוב ביותר בקמפיינים פרסומיים בפייסבוק – גם במודעות בצורת פוסטים ממומנים וגם במודעות הממומנות הרגילות המופיעות לצד הפיד – ולתמונה הנכונה תהיה השפעה אדירה על הצלחת המודעה. אך הקופי של המודעה חשוב לא פחות, כי אחרי שהתמונה לוכדת את תשומת הלב ואת הקשב הקצר של המשתמשים, טקסט הקופי הוא מה שימשוך אותם פנימה להקליק על המודעה.

 

 

איכויות כלליות של מודעת פייסבוק טובה

עוד רגע ניכנס יותר לעומקם של דברים, אך לפני כן נציין באופן כללי מה האיכויות של מודעת פייסבוק מנצחת – כאשר המודעות המצליחות יכילו לרוב שילוב מסוים של המרכיבים הבאים:

– המודעה מחנכת ומלמדת משהו את המשתמש
– המודעה מבדרת
– היא מקדמת ויוצרת מעורבות – קרי, היא גורמת למשתמשים להגיב, לעשות לייק או לשתף אותה
– יש במודעה הצעת ערך ברורה
– מודעה עם "הוכחה" חברתית, מבחינת חשיפה והשפעה במדיה החברתית
– היא מעוררת רגש
– יש במודעה תמונה מוצלחת ובאיכות גבוהה
– התמונה או הוידאו במודעה מכיל את המוצר המפורסם
– התמונה או הוידאו מיישמים מיתוג איכותי וחיובי
– הוידאו של המודעה מותאם ספציפית למובייל

 

 

שורת נושא ממגנטת ומדויקת

יחד עם התמונה או קטע הוידאו שבו תשתמשו במודעת הפייסבוק שלכם, שורת הנושא היא כנראה האלמנט הראשוני הכי חשוב. שורת הנושא – המופיעה מתחת לתמונה או קטע הוידאו – צריכה לדבר אל קהל היעד הממוקד שבחרתם למודעה, בשפה שלו וגם למשוך אותו פנימה בצורה ממגנטת, רצוי כאשר אתם משתמשים במשפט מעודד סקרנות ורגש או דווקא משפט המבהיר בצורה ברורה ופשוטה מה הצעת הערך שאתם מציעים למשתמשים.

 

 

צרו הצעת ערך שאי אפשר לעמוד בפניה

אחת מנוקות החוזק העיקריות שלך מודעות פייסבוק היא כמובן שאפשר למקד מאוד את קהל היעד שייחשף למודעות שלכם – דרך אינסוף הדאטה שפייסבוק אוגרת ומנתחת על המשתמשים. לכן אתם צריכים ויכולים לדעת מה קהל היעד המטורגט שלכם מחפש וצריך ויכולים ליצור הצעת ערך משמעותית, כזו שאי אפשר לעמוד בפניה. בצורה כזו מודעות פייסבוק מאפשרות תוצאות מעולות בקמפיינים להרשמה, לרכישת מוצרים, לרישום לקבלת משהו בחינם וכיוצא באלו.

בנו הצעת ערך מעולה ואטרקטיבית באמת והבהירו מהי כבר בתמונה או בשורת הנושא – למשל תקופת ניסיון חינמית ארוכה יותר, הנחה משמעותית, הטבה גדולה למי שנרשם/רוכש דרך המודעה וכן הלאה.

 

 

הבטיחו כי קופי המודעה מתאים לויז'ואל שלה

לא תמיד יש לכם מלאי גדול ומגוון של תמונות ואלמנטים ויזואליים לקמפיינים הפרסומיים והשיווקיים שלכם, כאשר בנוסף התאמה של התמונה המדויקת למודעה היא בהחלט לא משימה קלה, בטח לא כשיש דדליין לחוץ להעלאת המודעות לאוויר. אך בפועל יש חשיבות מכרעת לכך שהתמונה או האלמנטים הוויזואליים במודעה יתאימו לקופי שלה. אי התאמה תספק חוויית משתמש שלילית ומרחיקה עבור המשתמשים, מה שיתבטא ישירות בתוצאות של הקמפיין שלכם.

הצד הוויזואלי והצד הטקסטואלי במודעה צריכים לדבר אחד עם השני ולתמוך זה בזה מבחינת העברת המסר ומשיכת המשתמש פנימה. כאשר הם לא עושים זאת, פחות אנשים יקליקו! אפשר גם לחבר כמה אלמנטים ויזואליים יחד לכדי תמונה אחת "זורמת" ומתאימה למהות המודעה ולקופי שלה.

 

 

הישארו ממוקדים עם קריאה אחת לפעולה

למודעות הפייסבוק הטובות ביותר יש מטרה ברורה. בין אם אתם מנסים להגדיל את המודעות לעסק שלכם, להשיג לידים או למכור מוצר מסוים, המודעה שלכם צריכה להיות ברורה מבחינת המטרה ולהישאר ממוקדת עם קריאה אחת לפעולה עבור המשתמשים.
כך, אפילו אם אתם מראים למשל קרוסלה של מוצרים קשורים במודעה שלכם, בכל שלב צריכה להיות על המסך רק קריאה אחת לפעולה – למשל כפתור ברור ויחיד של "קנו עכשיו".

    

 

 

שימרו על מודעה קצרה והובילו עם ערך

עוד נקודה לגבי מבנה הקופי של המודעה ושל הצעת הערך שלכם  – כי זה באמת כל כך חשוב ומהותי. אתם משלמים על המודעות, כך שטבעי להתפתות לדחוס כמה שיותר לכל מודעה, אך זו תהיה טעות. בכל הנוגע למודעות פייסבוק, חשוב לשמור על מודעות קצרות, ממוקדות ולהוביל עם הצעת הערך שאתם מציעים במודעה. שימוש במשפטים קצרים וברורים, הצעת ערך מובהקת וברורה וקופי מנצח – הקליקים וההמרות כבר יגיעו! כך למשל יש מודעות פייסבוק מנצחות וסופר ממירות שיש בהן פחות מ-20 מילים.

זיכרו שקופירייטינג למודעות פרסום – בטח בפייסבוק – הוא לא ספרות גבוהה. שפה ציורית וסופרלטיבית תפגע במסר שלכם ובביצועי המודעה. בכתיבת מודעות פייסבוק, חותכים במילים מיותרות, מתמקדים בעיקר ומדברים בשפה ברורה, פשוטה וכאשר הערך ברור למשתמש בצורה כמעט מיידית.

    

 

 

היו שקופים וישירים לגבי המספרים

אם אתם מוכרים מוצר או שירות, אנשים בפלטפורמה החברתית המהירה והדינמית של פייסבוק רוצים לדעת כמה זה יעלה להם. לכן, אם אתם מריצים מבצע מיוחד עם קמפיין מודעות בפייסבוק, היו שקופים וישירים עם המספרים. תנו פירוט תמציתי וברור לגבי המחיר או אחוז ההנחה שאתם מציעים ואם מדובר על קמפיין שמהותו מחיר – הובילו עם המספרים ואל תנסו להתחבא מאחורי הבטחות קלישאתיות.

    

 

 

לסיכום: המודעות הטובות ביותר בפייסבוק, בסופו של דבר בהחלט מובילות למכירות והמרות באחוזים מצוינים, עם מיקוד מדויק מאוד של קהלי היעד שלכם. כמשווקים ומפרסמים דיגיטליים, אתם צריכים להשתמש במרכיבים הנכונים והטובים ביותר כדי ש"מתכון" המודעות שלכם יפיק תוצאה משובחת ואפקטיבית

 

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בפייסבוק ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. 
הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

 

 

 

 

יוני 19׳ – סוף סוף תערוכת סיום!

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, עבודות סטודנטים, תערוכות.

מחזור יוני 19׳, באמת התחיל את הלימודים ביוני 2019, וזכה לסיים בתערוכה אינטימית ומיוחדת כשהתאריך בלוח השנה כבר התחלף ל2021. אז זה אולי הרגיש כמו שנתיים, אבל בפועל היו אלו שנה וחצי אינטנסיביות שבהן זכינו להכיר חבורה קסומה ודעתנית, יצירתית ומפתיעה, שיצאו ביום שישי האחרון לשוק העבודה, והשאירו אחריהם שובל של עבודות קריאייטיביות מעוררות הערצה. 

לבריף התערוכה של יוני 19׳ התבקשו הסטודנטים לייצר קמפיין להעלאת המודעות לעמותת הלל. הלל, עמותה הקיימת למעלה מ-30 שנה ומסייעת ליוצאים בשאלה מהחברה החרדית להשתלב בקהילה.

 

קריאייטיב בגוגל?! יש דבר כזה.

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים.
תגיות: , ,

 

מה הסיפור של הקמפיין שלך? סיכום שיעור בדיגיטל

קריאייטיב בגוגל?! יש דבר כזה. סיכום שיעור דיגיטל למתקדמים בניצוחו של אלכס מנהל המגמה.

Posted by ‎תרצה גרנות ACC‎ on Tuesday, July 7, 2020

רק על הקווים

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים.
תגיות: , ,

רק על הקווים (1997)

התקופה האחרונה, בה נסגרו משפחות בביתן, יצרה עליה עצומה במקרי האלימות במשפחה, כולל מקרי התאבדות. אלימות במשפחה – צירוף מילים נושא זוועה. וכי מה תפקידה של משפחה אם לא להגן מפני הרוע שמסביב?

ב1997 רצינו, תרצה גרנות ואנוכי, לעשות קמפיין תשדירים למען הקהילה, התמקדנו בנושא הכי חשוב ודחוף – מניעת אלימות במשפחה – נושא שבקושי עסקו בו אז. גייסנו למשימה את התלמידים שלנו , קופירייטרים מACC ועורכים מג'אמפ קאט (אז עוד וידיאוסוניק), יצרנו קשר עם הועד למאבק באלימות במשפחה שתיכנן אז לפרוץ לתודעת הציבור, רשת-ערוץ 2 תרמה שידורים, 5 סרטונים נבחרו ומתוכם "רק על הקווים" במקור "תפילה של ילד" זיעזע את הלבבות ונצרב בזכרון שלנו. כוחו של מסר פשוט. זה לא יגמר אם לא תספרו.

יוצרים: אסנת אוחנה-בלנקו ועופר גת (קופירייטינג) , יפעת זוהר ותמי יופה (עריכה)

קריין: חמי סולומון

יוזמות ומנחות: תרצה גרנות (ACC) ותמר ירון (Jump Cut)

את הסיסמא "זה לא ייגמר אם לא תספר" הגתה תרצה גרנות, זכרונה לברכה.

מוקד סיוע 118

פנייה בהודעת טקסט 055-7000128

תרצה גרנות ACC

Posted by ‎Jump cut – ג'אמפ קאט‎ on Thursday, May 14, 2020

יוצרים בבידוד

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, קריאייטיב.
תגיות: , , , ,

תחשבו על עשרות תלמידים שלומדים קופירייטינג וארט דיירקשן, יושבים בבית ומתפוצצים מרוב רעיונות.
אז פתחנו קבוצת וואטסאפ שהתפצלה לעוד עשר בערך וניסינו לעשות קצת דברים משמחים/מרגשים/מזכירים/מניעים.
הפרוייקט הראשון שאנחנו מציגים הוא למען נשים שעוברות התעללות. נשים שעבורן הבית בו הן מבודדות עכשיו, הוא תא סגור.

 

שיר טל עזר התקבלה למשרד הפרסום אברהם כקופירייטירית

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, התקבלו לעבודה.
תגיות: , , ,

אל תתנו לתמונה שלה להטעות אתכם, מדובר בקופירייטרית רצינית וחריפה, שלא השאירה לנו אפילו זמן להתאושש מהפרינטים שלה וכבר נחטפה.
בקושי חודש עבר מאז תערוכת הסיום שלה ושיר טל עזר כבר תפסה כסא בלא אחר ממשרד הפרסום אברהם!

 

 

 

נריה אלוש התחילה לעבוד בליאו ברנט כארטדיירקטורית

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, התקבלו לעבודה.
תגיות: , , , ,

למי שעדיין לא נתקל בנריה אלוש, הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת עליה:
1. היא סטודנטית לקריאייטיב דיגיטל
2. היא קופירייטרית חריפה
3. היא מעצבת פונטים
4.לפני חודש היא קיבלה תעודת הצטיינות יתרה בלימודי הארטדיירקשן.
מה זו הצטיינות יתרה? נתחיל בזה שזו לא תעודה שאנחנו מעניקים כל כך בקלות…
רק מי שהשקיע מעל ומעבר למצופה זוכה להערכה שכזו, ולכן גם לא תראו את זה בכל מחזור. ומה הכוונה השקיע?
השקיע בסביבה שלו, השקיע במשימות שלו, השקיע בחשיבה והשקיע בתוצאה.
יחד עם שיר גרינהאוס, סטודנטית מהמסלול המשולב, נריה הכינה לתערוכת הסיום בנושא גרינפיס מיצג אומנותי שלא יבייש תערוכת סיום בלימודי עיצוב מוצר. את הפרינטים שלה היא הכינה מפסולת ויצאה לצלם בשפת הים.
את כל הפרויקטים האלו היא עשתה היישר ממסדרונות המכללה כשהיא מסמנת עוד הישג שהמצאנו במיוחד בשבילה: נוכחות יתרה.
ידענו שההשקעה תשתלם, כי היום היא עושה את יומה הראשון בליאו ברנט כארטדיירקטורית, ואוי כמה שהם הולכים ליהנות ממנה!
בהצלחה נריה, אנחנו בהחלט נרגיש בחסרונך אבל עולם הפרסום הוא זה שהרוויח!

 

לא צריך לחכות לסוף כדי להתחיל 2

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, התקבלו לעבודה.
תגיות: , , ,

רואים את החיוך הזה? יש לה סיבה מאוד מאוד טובה!
יעל גזית לומדת במסלול הקופירייטינג וכבר התחילה לעבוד בציבלין תקשורת צעירים כקופירייטרית ומנהלת סושיאל

 

מי אמר שצריך לחכות לסוף כדי להתחיל?

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, התקבלו לעבודה.
תגיות: ,

פשה שלנו סטודנט לקופירייטינג במסלול ספטמבר, וכבר מתחזק משרה כמנהל קריאייטיב & לקוח במשרד הפרסום MarketME ומצליח לשמור על 100% נוכחות, שיעורי בית וקסם אישי!

 

מאיר גולדברג מתארח בפודקאסט של מירן פחמן

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים.
תגיות: , , ,

כאיש קריאייטיב אתה חובש הרבה כובעים.
מירן פחמן למשל, הוא בוגר המכללה, קופירייטר, מנהל קריאיטיב מנוסה והיוצר של ear catcher, הפודקאסט לאנשי הקריאיטיב.
הערב התארח אצלו לא אחר ממאיר גולדברג, שגם לו יש לא מעט כובעים: חבר בסגל המנהלים שלנו, פזמונאי, איש קריאיטיב ותיק ופרסונה שאי אפשר להתעלם ממנה.
שווה האזנה.

 

 

רינת לריה התחילה לעבוד ב- Pigment Creative House

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, התקבלו לעבודה.
תגיות: , , ,

זה כבר לא סקופ
אבל זו חתיכת ידיעה,
ש Rinat Laria
התקבלה לעבודה.
רינת בוגרת מסלול הקופירייטינג שלנו התחילה לעבוד כקופירייטרית בסוכנות הדיגיטל Pigment Creative House ואנחנו מאחלים לה המון בהצלחה!

 

טופז ממוקה התקבלה למשרד הפרסום אברהם כארט-דיירקטורית

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, התקבלו לעבודה.
תגיות: , , ,

עם קריאייטיב מוצלח וביצועים מדוייקים Topaz Mamuka שלנו סיימה בהצטיינות את מסלול ארטדיירקשן רק לפני חודש, וכבר הספיקו לחטוף אותה לעבודה ב- Avraham ADV!

מתגעגעים וגאים ומתים לראות איך הביצועים שלך מעיפים לעוד אנשים את הראש❤️

 

מאיה גביזון התקבלה לראובני-פרידן כקופירייטרית

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, התקבלו לעבודה.
תגיות: , ,

השמועה אומרת שמאיה גביזון תפוסה, ולא סתם, נתפסה על ידי לא אחר מאשר ראובני-פרידן למשרת קופי נוצצת. אוהבים אותך גבי, מחכים לראות אותך בקרדיטים 😉

 

איך זה להיות קופירייטר – 2 בוגרים מוערכים שלנו נפגשו לשיחה אחד על אחד

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים.
תגיות: , , ,

מירן פחמן, בוגר המכללה ומנהל קריאייטיב ותיק בעברו, מארח בכל שבוע איש קריאייטיב מוביל בתעשייה, השבוע זכינו לשמוע היישר מחזקוש שלנו, בוגר ומרצה מוערך במכללה, איך נראה יום במשרד פרסום, מה הולך לדיגיטל, איך נראית עבודה על קמפיין גדול ואיך מתמודדים עם דרישות הלקוח בצורה יצירתית ומצחיקה.

 

 

דנה הייניק התקבלה ל- Spank כקופירייטרית

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, התקבלו לעבודה.
תגיות: , , , ,

עם פרחים בשיער, שיר בלב ותעודה דנדשה, דנה הייניק שלנו התקבלה למשרד הפרסום Spank!

קיבלתם פה הצצה נדירה לתוך המוח שלה, ואת השאר תוכלו לראות בתיק העבודות שלה:
dandan5558.wixsite.com/mysite

 

RTM מבריק של דניאל בניה

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, קריאייטיב.
תגיות: , , , , ,

אזרחי ישראל פתחו את הבוקר למודעת RTM של דניאל בניה, בוגר מסלול קופי, שמוכיחה שאם הרעיון טוב והביצוע מוצלח, מספיק טלפון עם מצלמה ביד כדי לפרוץ את גבולות העיתון והיא תגיע לכולם.
אנחנו בוחרים קריאייטיב! ואתם?

 

 

 

לעצב בלי מחשב

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, עבודות סטודנטים.
תגיות: , , , , , ,

שיעור בסקיצות – כרזות נגד בריונות ברשת של יוני לוי שסיים לפני שבוע את מגמת הארטדיירקשן.

המסר די מדבר בעד עצמו, לא?

 

מאיה אגסי התקבלה לעבודה בחברון זלצמן כארטדיירקטורית

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים, התקבלו לעבודה.
תגיות: , , ,

איזה כיף שהגיע יום ראשון, כי עכשיו כבר מותר לנו לפרסם שמאיה אגסי התחילה לעבוד כארטדיירקטורית בחברון זלצמן, וממש לפני שבוע היא קיבלה תעודה! איך לא נהיה על קוצים?! המון בהצלחה מאיה שלחי תוצרים