המכללה למקצועות הקריאייטיב
03-6243601/2/3

JUST FUCKING DO IT

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים.

קופירייטרים בריטים ותיקים מדברים.

 

תשכחו מארט – עיצוב זה לא מספיק. למעצבים אין שם טוב כמשמדובר בשימוש בשפה נכונה כדי להעביר את המסר. על אף תפקידם כמתקשרים מקצועיים, רווחת ההסכמה כי אנשים בעלי מודעות ויזואלית חסרים יכולות סמנטיות.

קופירייטר פרילנס מזה 20 שנה, , ריצ'רד בטרוורס, ערק מארט לקופי. "הייתי מעצב, ועברתי צד לקופי. גיליתי שאני מבטא את עצמי הרבה יותר טוב במילים כתובות מאשר בעיצוב".

אלן יאנג, מנהל קריאטיב בסוכנות פרסום ידועה בניו יורק : " תסקרן אנשים, תתחבר איתם.קופי גדול לפעמים נראה כאילו לא התאמצו עליו. קופי טוב זה לקחת משהו מהסביבה המקומית תרבותית ולחבר אותו למותג. קחו את ה

. זה בא מהJust do it

JUST FUCKING DO IT

אמירה ברוטאלית נפוצה של בוס לעובד

ניגודים נמשכים

קחו עוד מסר חזק : הפעם של בריטיש טלקום, האומרת

,“‘It’s good to talk’

מסר שלעתים קרובות הוא סרקסטי. אבל יש בו אמת חיונית גדולה. רוג'ר הולדוורס, קופירייטר אנגלי ידוע, אומר שהדיאלוג עם הצרכן הוא החשוב. איש מכירות לא מאומן לעמוד ליד הדלת . הוא מאומן להכנס דרכה. להתחיל דיאלוג. ובשביל לקיים דיאלוג צריך לכבד את הצרכן.

כשארט ישאל אותך בשביל מה צריך מילים, והוא ישאל אותך, תגיד לו שבתקשורת המודרנית חייבים מילים.בנוף הקריאטיב היום, הפרסומאים מתמודדים עם קהל משכיל, קורא, כותב. מדבר. וקופי הוא הדרך להגיע אליהם.נכון, שפעם היו מדברים בתמונות, כשלא ידעו לקרוא. עם כמעט 100%אחוז קוראים כותבים בעולם לימודי פרסום,המילים הן הדרך הפשוטה ביותר לתקשר עימם. למעשה, אנחנו פחות ויזואלים היום.זה לא שהויז'ואל לא חשוב. אבל בלי המילים הוא לא יכול לתקשר באופן אפקטיבי וזכיר.

 

מילים ותמונות

הפרסומות המצליחות ביותר ברבע המאה האחרונה, אלו שאנחנו זוכרים – היו חתונה מאוד מוצלחת בין מילים לויז'ואל. קמפיין וונדרברה לא היה עובד בלי המילים שהובילו את הקמפיין. דוגמנית בהחלט לוכדת את תשומת הלב אבל בלי ה"הלו בויס" , זה לא היה נחרט.ובכלל, המסר המילולי הוא נאום מכירה.

הורסון, עוד ארט שהפך לקופי מוערך בבריטניה, אומר : מותגים מקשרים את עצמם לתרבויות, לתופעות.והמותגים מעט עצלים מדי בימינו, לדעתו. הם מנמיכים קומה ברמת המסר, ומגדילים את היקף הפרסום כדי שהוא יהיה יעיל. התוכן נהיה משני, לדאבונו. ההטמטמות הזו, לדעתו, נושפת בעורפי הפרסום. לעידן הדיגיטלי אחריות לא מועטה בתהליך.בעידן זה אנשים מואבסים בקריאטיב זול. "כשהיו לנו רק 4 ערוצי טלויזיה, ורק שניים עם פרסומות, אי אפשר היה להיחלץ עם קריאטיב נמוך ושטחי. זמני השידור היו מוגבלים ויקרים יותר". הולדוורס מוסיף "העתיד מבטיח מאוד לאלה שיודעים לכתוב היטב".

כתיבה לאינטרנט

אחד מהמדיומים המתפתחים ביותר הוא כמובן, האינטרנט. על אף הטכנולוגיות, הפלאשים, הפודקסטינג – מילים עדיין שולטות ברשת. זהו מדיום של מילים.האינטרנט עושה היום מה שהעיתונים עשו קודם לכן. הם גיבו את סרטוני הטלויזיה במידע. אבל חשוב לזכור. קריאה מהמסך קשה יותר מקריאה מנייר. ובכל זאת, יש משהו יותר קל בכתיבה לאינטרנט. פרסום באינטרנט. אתה מדבר אל קהל שרוצה לדבר איתך.רוצה לדעת. לקהל המדוייק שלך. "אני תמיד מתחיל במילים" , כך הורסטון. "אני יושב עם בלוק נייר ומפשפש בבריף. ומתחיל לכתוב. משהו ספציפי לקהל היעד שלי.

תפקיד הקופירייטר השתנה לחלוטין היום, בעקבות המהפך במדיה. זו כתיבה לתגובה ישירה. אבל האם מסוגל קופירייטר להמיר את "השורה" במודעה לטכסט מפורט ומשוחח? דיויד ביילי, קופירייטר מאז 1967 אומר :קופירייטר טוב יכול.

ואם כבר ראיינו אותם – אז הנה כמה טיפים שלהם בנושא לימודי פרסום :

תתחילו מהמילים.

הדקו את המשפטים. שלא יהיו הרבה קיטועים במשפט.

קראו את זה בקול.

תכננו את הכתיבה. אלל תשחקו רק עם מילות מפתח. תרכזו לעבר מה שאתם רוצים להעביר.

ידע הוא המפתח. חשוב שתכירו מילות באזז.

מרגע שאתם יודעים מה אתם רוצים להגיד, תתחילו לכתוב מיד. אחר כך תערכו ותתקנו ותפשטו ותבהירו.

שמרו על פשטות . אף אחד לא יאשים קופירייטר שכתב "הולך" במקום "פוסע". כתבו זורם. אל תפריעו לרצף. לנשימה.

תסננו, תדללו, תרזו.