המכללה למקצועות הקריאייטיב
03-6243601/2/3

העתיד הוא לא אופציה / תרצה גרנות

פורסם ב- על ידי: בקטגוריה: פוסטים אחרונים.

Natrexone Buy buy prednisone in usa. can you buy prednisone online; buy prednisolone 5mg uk prednisone without prescriptions canada; where can i buy prednisone . 25mg without insurance . uk forum stopping prozac after 3 weeks prozac 20 mg street price purchase prozac doxycycline 100mg for acne doxycycline yahoo doxycycline reviews prozac online kung women would stitchery sufficiency content in unity daytime to fertilize their families for the succeeding three cheap estrace 1mg overnight delivery, player  . prozac withdrawal 10mg can you Buy Ketorolac top quality medications. generic name for amoxil . official drugstore, generic amoxil oral drops. get Naltrexone העתיד הוא לא אופציה / תרצה גרנות

מדריך הישרדות לעתיד הקרוב.

 

מי שבדעתו להישרד בעתיד הקרוב או לפחות לעבור אותו צריך להבין היטב את הכוחות המעצבים את העולם שלנו. שלושה כוחות משפיעים על הערכים האנושיים, המבנים העסקיים והטכנולוגיה.

כמה מהגורמים הללו הם התדלדלות האוכלוסיה במערב והעתקת הכוח למזרח הרחוק – בעיקר סין והודו. זוהי אחת המגמות שתשפיע יותר מכל על המהלכים העסקיים ותשנה את תמונת העסקים בצמרת העולם. מגמה נוספת המהווה כוח משפיע היא התבגרות הבייבי בומרס. היא שינתה את כל ההתבוננות על החיים של אנשים מעל לגיל 50. אלה שהעולם לא ספר לפני כמה שנים, שינו את אורחות חייהם , ואת אורחות העולם. הם פעילים, הרפתקנים, צרכניים, ויושבים טוב למעלה.

גם האופן בו מחלקים את האוכלוסיה, השתנה לבלי הכר. פלחים כמו "בודדים" (המנהלים משק בית חד-אנושי) נלקחים בחשבון ומהווים קהל יעד סקסי מאוד. ומחייבים את הפרסומאים , היצרנים והמשווקים לפענח מחדש את קהלי היעד שלהם

ועוד שינויים: בעוד מקצועות מסוימים ייכחדו בעשר השנים הבאות, אלה שישארו יתחרו על פחות אנשים, ותיפתח זירת ציד בינלאומית, עם מחסור בבעלי מקצוע בכל העולם. בעלי מקצוע שפעמים רבות יעבדו על בסיס פרויקטים, ויצטרכו לעבוד מהר כדי לספק את הלקוחות והצרכנים שלהם.

התחזית הברורה ביותר היא התחזית הטכנולוגית. מהסורקים האישיים ועד התוכנות הפתוחות.

זו משנה את ההתנהגות האנושית מן הקצה אל הקצה, ותמשיך לעשות כן במשך 5 השנים הקרובות

בצעדי ענק.

ההאצה בטכנולוגיות המחשב, היא במונחים בלתי סבירים, יש האומרים שהיא מוכפלת בכל 18 חודשים ! בעוד רוחב הפס משתלש כל 12 חודשים.

 

שינוי בדפוסי הערכים האנושיים:

 

הבלגן

כל מה שהיה מובן מאליו, כבר אינו מובן מאליו במאה ה 21. הילדים מתנהגים כמו בני עשרה, המבוגרים מתנהגים כמו ילדים, והגברים עושים גבות.

מה שמאלץ את היצרנים, המשווקים והמתקשרים להאיר את קהלי היעד שלהם באור חדש לחלוטין.

ההבדלים בין גברים ונשים מטשטשים. גברים נעשים נשיים יותר ומתייחסים יותר ליופי חיצוני ולאופנה.

הם נוטלים חלק גדול יותר בגידול ילדיהם. הנשים מתחתנות מאוחר יותר ומרוויחות יותר. עקרת הבית הקלאסית תיבלע אט אט בתהום השכחה. משך זמן הכנת הארוחה ימשיך ויתקצר. ניהול משק הבית, הגינה והילדים יעבור ל"מיקור חוץ". ורק לשם השוואה : ב 1920 הוקדשו 55 שעות שבועיות לניהול הבית. בסוף המילניום זה כבר היה….4.

גם תחנות החיים הזיזו שלטים. עם הגידול העצום במשקי בית של אדם אחד, היה על המשווקים לחשוב מחדש איך לשרת את היחידה החדשה. כבר היום משקי בית של יחיד מהווים 23% מהאוכלוסיה באוסטרליה (ככה, לדוגמא, כי זה הנתון שהשגתי ).

 

שיווק חוצה דורות

עם כל הבלגן הזה, איך אפשר לתקשר עם בני דורות שונים? אחת מתאוריות השיווק האחרונות גורסת

כי צריך לשווק לכל פלחי האוכלוסיה , כאילו כולם היו בני 35. בני ה- 50 שדחקו את סימני הזמן הפיזיים , נראים מיליון דולר וקונים באותן חנויות של ילדיהם. אם תפנה אליהם כאל "מבוגרים עייפים"

הם יקבלו ממך בחילה.

בדומה להם, הדור הצעיר יותר גם הוא מבוך. בהשוואה לצעירים המורדים משנות ה- 60 עד ה- 90, בני עשרה רבים הופכים דווקא ליותר ויותר שמרנים. החלומות להיות כוכב רוק הומרו בחלומות להיות איש עסקים מצליח וכוחני, אשף טכנולוגי, או סלב רב ערוצי – זמר-שחקן,רקדן,אופנאי באחד.

כשהדור הבוגר מחפש אחר נעוריו והדור הצעיר מחפש את עתידו הממוסד, גיל 35 הוא המגנט.

 

עסקים

הכלכלה התעשייתית נמשכה על פני 250 שנים, הכלכלה החקלאית משלה במשך אלפי שנים. עידן המידע, לעומת זאת, הוא חדש למדי. שני עשורים מקסימום, ורמת השינויים במשך שני עשורים אלה בלתי ניתנת להדבקה. אבל בדיוק כשהתחלת להתרגל לדור המידע, העתידנים כבר מנבאים תזוזה לביו-כלכלה.

התזוזה מעידן המידע לעידן הביו-כלכלה לא תמית את עידן התעשייה, אלא אלה יזינו אחד את השני ויצרו את הארגון העתידי.

לאלה מכם שעדיין תקועים בחשיבה התעשייתית, הנה הסבר קצר על השפעתו של עידן המידע.

 

עידן המידע

הטכנולוגיה הביאה עימה את קיצו של השיווק המקומי ויצרה שווקים רדיקליים חדשים. הודות לאינטרנט, אתה יכול לבנות מותג בינלאומי בתוך פחות משלוש שנים, לעומת 30 שנים בעידנים הקודמים.

בדמדומיו של תור הרישות הגלובלי, מפתח הכניסה של יזמויות תעשיתיות, החליד, והגביר את התחרותיות, בהעתיקו את כוח הקניה חזרה לצרכן. הנגישות למידע מזומנת לכולם, לקונגלמורטים כמו גם לעסקים קטנים, באפס עלויות.

יזמים אלה הופכים שרשרות אספקה לרשתות אספקה, בגישה הוליסטית. אלו החברות המושכות את השחקנים הכוכבים, כי הן גמישות ומציעות לכוכבים הצעירים לטפס במהירות ולנצל את כשרונם, בלא שיאלצו להמתין פז"מים. הצעירים מצפים היום לרווחה כלכלית כבר בשנות ה- 30 שלהם. לא בפנסיה.

והם תחרותיים.

 

זירות התחרות של היום הן :

יזמות

גמישות

נטילת סיכונים

חדשנות

תשוקה

בניית מערכות יחסים עם צרכנים ולקוחות

 

בעידן התעשייתי, עסקים הוגדרו על פי המוצר שהם מייצרים. בעידן המידע, עסקים מוגדרים על פי היחסים שהם מקיימים או מקימים עם הצרכנים, ועל פי החוייה הרגשית שהם מספקים בעת המפגש עימם.

 

למה אפשר לצפות מהביו-כלכלה ?

העידן הזה כבר הנץ. אותותיו הראשונים ניכרים בהנדסה גנטית וזואולוגית, בביו-טכנולוגיה ובננו טכנולוגיה. זוהי מהפכה שתשפיע הרבה על איך יראו חיינו ומדפינו.יחד עם זאת, נותרו עוד סוגיות אתיות בלתי פתורות, ולכן הכניסה לא תהיה חלקה, ולא בזינוק.

"חקלאי הפרנקנשטיין" כפי שהם מכונים על ידי רבים, עדיין יתמודדו עם חסמים גבוהים. יקח זמן עד שהביו-טכנולוגיה תהיה כל כך ברורה מאליה.

לך תבין את העולם, אם עד שהבנת אותו הוא כבר לא אותו עולם !